Alltså….. såg ni första avsnittet av pensionärsjävlar igår?

2 11 2010

Ett program på 5an som ABSOLUT rekomenderas att se 🙂

Jag har en förkärlek för äldre människor och har alltid haft så igår var ju bara såååååå underbart!

Alla dessa krut gummor och krut gubbar eller ska man säga snusk gummor och tok gubbar 🙂

Det var framför allt en gammal gubbe som stod med händerna längs sidorna och pratade med lite böjd rygg till uttagsautomaten. Han ville plocka ut pengar och bankomaten gjorde ifrån sig ett ljud och DET gjorde gubben med…. han började prata med automaten. Tydligt och bestämt….vilken kod han hade på betalkortet, vad han hette och hur mycket pengar han ville ta ut 🙂

Han sa ”jag upprepar” och så sa han hela sin beställning en gång till….skrattade så jag låg dubbelvikt!

En väninna poängterade ”vad är det som gör det accepterat för äldre människor och skoja på det viset men inte lika accepterat om det hade varit en yngre?”

För mig handlar det nog om att, enligt exemplet med automaten ovan, jag hade skrattat ÄNDÅ 🙂

Dock fanns det vissa inslag som jag nog inte hade tyckt var lika charmerande om yngre killar och tjejer hade gjort men det är nog mest för att det är så OVÄNTAT av den äldre generationen.

Att vara burdus och sexistisk förväntar jag mig inte attd e äldre är. DE anser jag av någon anledning är ”oskyldiga” på något vis.

Humorn idag bland den yngre generationen idag är redan vågad och burdus!

Iaf…. titta på avsnittet vettja, här ger jag er genvägen till avsnittet:
http://kanal5.se/web/guest/pensionarsjavlar/-/artikel/av/dsC5/1097/4561695/1.0

Skratta gott alla goa där ute
¤Anna¤

Åtgärder

Information

Kommentera

