Fackförbundet Unionen

3 11 2010

Ja… jag måste verkligen ge de en eloge!

De har, för mig, väldigt intressanta kurser och väldigt kompetenta föreläsare!
Jag har nu bestämt mig för att gå på ALLT i NV skåne som de har att erbjuda!

Idag var jag på Konfikthanteringskurs- där gick vi igenom olika modeller som chefer kan jobba efter för att lättast förebygga,upptäcka och hantera konflikter!

Jag har som grundsyn att det är okej att vara olika.
Vi bär på vår ryggsäck, olika tung med olika erfarenheter!

När vi komunicerar med någon tolkar vi och läser av det motparten säger, gör och hur den för sig.
Inte bara utifrån VAD de säger,HUR de säger det etc utan även vad vi har för historik och bagage med oss!

En kurskamrat idag berättade att hon hade så svårt för killar som heter simon :), namnet simon påminde henne om en värsting kille från hennes barndom. Idag dömer hon varje simon efter den historiska men efter ett par sekunder stannar hon upp och ger den nya killen en ny chans trots allt!

Vår historia påverkar oss, sätter sina spår och ibland sina ärr. Vi behöver inte alltid gå runt att tänka på saker som HAR hänt men det har format oss till den vi är idag på gott och ont!

Se varje ny människa med nya ögon vettja, låt den nya personen få fylla ett vitt blankt papper för dig. Fyll inte i det innan personen hunnit visa hur den är! (Allt i det inre)

Jag berättar mer om kursen i fler inlägg framöver!

Varje ny människa kan lära mig något nytt!
¤Anna¤

Åtgärder

Information

Kommentera

