Värdefull text om vår ATTITYD!

22 11 2010

Attityd


”Ju längre jag lever desto mer förstår jag med vilken kraft min attityd påverkar mitt liv. Attityd eller inställning är för mig viktigare än fakta.

Det är viktigare än det förflutna, viktigare än utbildning, viktigare än pengar och succéer, viktigare än förhållanden, viktigare än misslyckanden och det är viktigare än vad människor tänker, säger eller gör. Det är viktigare än uppträdanden, begåvning eller skicklighet. Det kan bygga upp eller bryta ner ett företag eller ett hem.

Det anmärkningsvärda är att inför varje ny dag har vi ett antal val angående vilken attityd vi vill inneha för ljust denna dag. Vi kan inte ändra på vårt förflutna… vi kan inte ändra på fakta och vi kan inte ändra på att människor kommer att agera på ett bestämt sätt. Vi kan inte ändra på det oundvikliga. Det enda vi kan göra är att spela på den sträng vi har och det är vår attityd eller inställning.

Jag är helt övertygad om att livet består till 10 procent av vad som händer mig och till 90 procent av hur jag reagerar på detta. Så är det med oss alla… vi är alla fångade av vår attityd”.

Fri översättning från Dikten ”Attitude”
skriven av Charles Swindoll

Åtgärder

Information

Kommentera

