Jag har en kaxig affirmation, här delar jag med mig av den!!

24 11 2010

I tidigare inlägget ”lär dig hantera din stressnivå, verktyg att använda under julstressen”
Där fanns det lite olika punkter som jag skulle vilja förtydliga….

Våga säga NEJ, gör du det idag?
Det är lätt att leva efter andras önskemål, men vad vill DU, vad HINNER du…. VAD betyder något för dig av ”allt det som ska göras”. Ofta gör vi saker som egentligen inte ger oss energi eller saker som vi inte vill göra men som andra vill att vi ska.

Varför tror ni att det är så?
Är det för att bli omtyckt, att bli sedd?
Varför väljer vi då inte att umgås med de som accepterar ett NEJ och blir omtyckta av de för att vi står upp för oss själva?

Affirmationer, vet alla vad det är?
Affirmationer är ord fraser som utgår från dig själv med en positiv påföljd. Som till exempel ”Jag är vacker”, ”Jag är bra precis som jag är”

Jag har en lite kaxig affirmation som jag gärna delar med mig utav, den lyder:

”Jag klarar av allt tills motsatsen bevisats”, med denna fras kommer jag väldigt långt i livet. Jag vågar alltid testa…. Jag utgår från att jag kommer klara det och gör mitt bästa!

Pratar ni snällt till er själva?
Eller säger ni ” äh det klarar jag inte”, ” nej men inte ska väl jag ……”
Höj värdet på er själva, höjer andra ert värde så är man beroende av att de ska fortsätta tycka så, = temporärt…. Om ni höjer ert egna värde själva…. Då är det konstant så länge ni fortsätter att prata gott och TÄNKA gott om er själv!

För att göra andra glada måste du själv vara glad. Utgå från dig och själv och vad DU vill i ditt inre!!!!

Kärlek från mig
¤Anna¤


Åtgärder

Information

Kommentera

