Duktiga på matlådor i svealand

25 11 2010

Ja det hörde jag på Rix FM här om dagen 🙂

Enligt en undersökning var människorna i svealand bäst på att göra och äta  matlådor….
däremot Stockholm och SKÅNELAND var iiiiinte så bra 🙂

Gör ni matlådor? Är ni duktiga på att planera ert ätande eller blir det mycket utemat? Kanske halvfabrikat?

Jag åt ute 2ggr om dagen på vardagarna förrut, det gick väääääldigt mycket pengar!

Nu när vi är två som lever ihop så är det mycket roligare att laga mat och vips så blir det ev. 2 ggr totalt per vecka 🙂

Bra framsteg.

När man ändå lagar mat kan man lika bra göra mat för 4 så har man 2 portioner man kan frysa in.

Planera din vecka på söndagen är också ett tips, handla mat 1 g per vecka och inte mer…. försök håll er till det.
Skriv en ordentlig handlelista allt eftersom varorna tar slut där hemma och HÅLL er till handlelistan 😀

Mina tips som gjort att det både blir billigt, gott och nyttig mat 😀

Har ni några tips? Gör du matlådor?

Ha en underbar dag!
¤Anna¤


Åtgärder

Information

4 responses

25 11 2010
Fredrik

Äter ute fyra dagar i veckan… Så det blir inga matlådor här inte (Småland) 😉

25 11 2010
ainsidejob

Så himla vanligt!
Jag vet ju vad du jobbar med, är du ute mycket på vägarna och kör mycket? affärsmöten etc?
eller är det bara ”mindre bra planering”? 😉

25 11 2010
Ulrika

Jag har matlåda med mig varje dag 🙂

Men jag kan aldrig hålla mig till handlelistan, blir alltid för mycket mer.. tyvärr. Får låta bli att handla hungrig!!

25 11 2010
ainsidejob

Jätte smart tips Ulrika, HANDLA INTE HUNGRIG, visst är det så att det glider ner lite extra då 😀

Men bra där med matlådor 🙂

Då är vi iaf 2 i Skåne som är duktiga på det 😉 HAHAHA

*Skrattar gott*

Kommentera

