En kommentar blir till inlägg

30 11 2010

Kommentaren högst upp handlar om att komma igång med träningen.
Känner ni igen er? Ibland är det super svårt att komma igång ibland känner man bara ”nä nu jäklar” ungefär som killen här nedanför!!!

Visst är det bra

Tanken är att jag ska må bättre i kroppen då jag har ett väldigt stillasittande arbete och har tappat all kondis som man hade en gång i tiden. Sen om man kan gå ner lite i samband med ökad livskvalitet så är ju det en bra bonus- har gått upp ca 30 kg sen jag gick ut skolan!! Det säger ju en hel del om hur bekväm man varit på senare tid, och nu har jag fått nog.

 ____________________________________________________________

Ja det är ju lätt hänt, i vår historia så skulle vi ju inte röra oss i onödan för att spara energi, när vi väl rörde oss så jagade vi för att skaffa oss mat!

Men idag kan vi finna mat och ny energi runt varje hörn 🙂
Din sista mening” och nu har jag fått nog” kommer vara din spark i ändan… använd din beslutsamhet. Sätt ett mål.

Känner du till SMART modellen?
Den står för Specifikt,Mätbart,Accepterat,Realistiskt, Tidssatt!

Sätter du ett mål enligt den modellen och bara GÖR DET…. så kommer du ABSOLUT att lyckas!
Lycka till!
¤Anna¤

SMART MODELLEN:
Den står för Specifikt,Mätbart,Accepterat,Realistiskt, Tidssatt!

Gör målet specifikt, dvs inte ”må bra” utan mer på djupet. Mätbart innebär att du har siffror att gå efter eller klädmått etc. Svart på vitt från ett måttband? En fett % våg? etc…. Accepterat menas att du VERKLIGEN själv VILL nå ditt mål. Realistiskt är att man ska ha båda fötterna på jorden när man sätter sitt mål, blir det orealistiskt finns det ingen chans att fortsätta finna motivation och framför allt lyckas man inte i förhållande till den TIDSPLAN som man ska sätta. Tidssatt innebär den där tidsplanen! Vilket datum!

Ett exempel på ett sådant mål kan lyda:

Jag, Anna, ska gå ner 15 kilo i fett (alt 10 centimeter i midjan) innan 10 April 2011.

Hur gör du när du ska sätta mål?
Kommer du testa denna modellen någon gång?

ÄT MED MÅTTA 5 ggr om dagen och träna regelbundet med svettpärlor i pannan!

Lycka till!
¤Anna¤

Advertisements

Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: