Ta er tid att begrunda!

3 12 2010

”TIDEN

När tiden inte räcker till,
Då gör vi något räknefel.
När vi upplever att tiden rusar iväg,
Då är det vi som rusar.
Tiden är kort
Men rusar inte
Man säger att tiden går, men jag tänker
Hellre att den kommer.
Tiden kommer till oss, ögonblick för
ögonblick, timme för timme.
Varje morgon möter vi en ny dag. Det är oändlig skillnad mellan att MÖTA tiden
Och att SPRINGA EFTER den, eller att ha den jagande i ryggen.

Låt inte tiden gå ifrån dig.
LÅT DEN KOMMA TILL DIG!”

Källa: Okänd

Tiden är det mest rättvisa som finns i världen, ALLA verkligen alla har 24 timmar om dygnet!

Vad du, du  eller du väljer att göra med den är upp till dig!

Goa morgon kramar
¤Anna¤


Åtgärder

Information

4 responses

3 12 2010
Ulrika

Jag känner att tiden springer ifrån mig….
Detta tar jag med mig, verkligen tänkvärt.

Möt tiden ❤
Låta tiden komma till mig ❤

Gillar jag verkligen Anna

goa kramar till dig 🙂

3 12 2010
mona

vi har för mycket att göra, det är ju därför vi rusar efter tiden, därför är det viktigt att nån gång då o då, BARA VARA I TIDEN:)

3 12 2010
ainsidejob

Tack båda för era tankar!

HÄRLIGT ULRIKA att du tar med dig detta!

Härligt Mamma Mona 🙂 vara här och nu… är absolut välbehövligt!

Goa kramar
¤Anna¤

3 12 2010
Paulina

Man får en annan tidsuppfattning när man har tre små kan jag säga. En dag kan innehålla tre tusen grejer på samma tid som man gick o skrotade med jobb o bara hemmagrejer. Man måste multitaska av Guds nåde samtidigt som man jobbar, sköter hem, handling, städning, matlagning, trädgård, ekonomi…. Jag önskar mig en helg att bara gå o skrota, sova o mysa. Typ år 2020 🙂

Kommentera

