Firar ni?

9 12 2010

I vilken omfattning firar ni? OM ni firar överhuvud taget! 🙂

Jag älskar att fira födelsedagar, människor säger till mig att det kommer förändras allt eftersom jag blir äldre och äldre 🙂 men de vet ja inte alltså…. i min familj älskar vi att bli uppvaktade för att vi finns lite extra den dagen, då vi föddes för xx år sen 🙂

JUL firas det också som bara den, tomtar överallt, julgran, julklappar under granen, fantastisk julmat!
Vi spelar spel, kollar på kalle anka 🙂 äter julgodis!

Vi firar Nyår, nytt år med nya möjligheter 🙂

Midsommar…. det dansas runt midsommarstång 🙂 det knyts midsommarkransar 🙂 🙂 🙂 med godis i!

Firar vi NAMNSDAG?
Nej 🙂 varje gång blir jag lika förvånad när föräldrarna smsar ett grattis…. poletten faller inte ner direkt skulle man kunna säga 🙂

En sak till som jag ”firar” är när jag lyckats med något bra, något utöver min vardag…. det firar jag genom ett mentalt ”YES” med knuten hand som dras in mot midjan…..

Både stort och smått… det kan vara att vinna en budgivning och det kan vara att ha orkat springa 100 meter längre än vad jag brukar 😀

Det behöver inte KOSTA när man firar, gemenskap och att vi är SNÄLLA mot oss själva…. det är det bästa 🙂

Firar du?
¤Anna¤

Åtgärder

Information

3 responses

9 12 2010
Fredrik

Firar alltid något, varje dag! 🙂

Sen behöver ju nödvändigtvis inte fira betyda att man äter något gott eller så. Man kan fira på så många olika vis!

Men minst EN gång om dagen ska man uppmärksamma eller bli uppmärksam på något positivt. Allt är värt att fira!

9 12 2010
ainsidejob

TÄNK om fler hade sett det på ditt vis Fredrik!

Det är så rätt… det finns mycket positivt i vårt liv som bör uppmärksammas!!!

Fira mera helt enkelt 🙂

9 12 2010
mona

kan inte förstå varför man inte vill fira sin födelsedag, man behöver ju inte överdriva, jag tycker ju att det e himla kul att leva, e så tacksam för mitt liv. Kan få uppleva saker o människor. Klart jag firar min födelsedag YES!!!!!!!!!!!! 🙂

Kommentera

