Vill dela detta med er, vissa har redan läst detta! Munken som sålde sin ferrari 1

9 12 2010

vissa har inte. Men detta är något som jag är så nyfiken på!

Jag har sammanfattat boken  ”Munken som sålde sin ferarri” i 6 avsnitt sedan tidigare, jag återberättar de här på ”a inside job” eftersom jag ”bara” kom till mitt egna avsnitt 6… det finns SÅ SÅ SÅ mycket mer att skriva om denna boken så det kommer bli en fortsättning 7 och fler… håll utskik!!!

Munken som sålde sin ferrari 1

Jag har levt ett liv med stor nyfiken på människan, på människans beteenden, tankar och känslor.
Mitt liv genomsyrar ett stort intresse för personlig utveckling, optimism, självinsikt, medvetenhet och att vi är ansvariga över våra egna liv!

Jag har genom mina år hört talas om denna boken ”Munken som sålde sin ferrari” men inte tagit mig tid att läsa igenom den.
I Höstas (2009) var jag med om en hemsk upplevelse, där en utav mina kära vänner , under en fika, berättade hur hon mådde …. Och det var INGET bra!
Jag körde henne till lasarettet och det visade sig vara en hjärtinfarkt!

Under mina senaste år inom arbetslivet har jag haft denna kvinna vars fotspår jag omedvetet gått, vid min sida, detta fick mig att vakna till! Hjärtinfarkt…. Så om sisådär 20 år om inte innan, så har jag fått en hjärtinfarkt om jag fortsätter som jag gör!
Det var min väckarklocka!!!!
Det är BRA med engagemang, det är BRA med en drivenhet för sitt arbete. Jag arbetade dygnet om och levde i harmoni tyckte jag, jag var lycklig! Jag hade hittat mitt kall, det jag skulle ägna min tid åt!

Men efter denna väckarklocka och med hjälp av andra iakttagelser, har jag börjat värdera min fritid väldigt högt och framför allt vad mitt inre jag vill ha.
Sambon och jag träffades mitt i en kaos tillvaro då jag precis var på väg ur brytpunkten för att jobba mindre. Om han skulle beskriva mig då och beskriva mig nu så skulle han nog se 2 olika människor, samma driv, samma positiva energi men med mer harmoni idag och för framtiden!

Jag har äntligen fått tummarna loss, att lyssna på boken under tiden som jag ligger på stranden och lapar sol, eller under tiden som jag njuter av livet på balkongen och iakttar den yvigt blomstrande grönskan utanför -DET är livet!

Min ambition är att försöka återberätta sammanfattningsvis bokens innehåll… invävd i mina egna reflektioner!

Varför jag vill sprida vidare denna boken är för att den är mitt liv, precis vad mitt syfte är med mitt egna liv. Detta är ett verktyg för alla, oavsett hur långt ni kommit på er upptäckts färd om er själva!
Hur mycket självinsikt ni har och var ni är på resan idag!

Formuleringarna är nya, många utav de, och boken sätter pricken över iet så att jag enklare kan förklara och sprida denna faktiska kunskap vidare tydligt och lättförståeligt!

Vissa kommer tycka att detta är flum och vissa kommer kunna ta med sig några ord hem till sin kammare och vissa kommer sluka boken med hull och hår. Det handlar om HUR mottagliga vi är och var på vår egna resa vi är, just nu!

 ”Största generositeten för framtiden är att ge allt i nuet”
¤Anna¤


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar