Munken som sålde sin ferrari del 2

10 12 2010

Hur känns det att inte uppnå sitt mål? Hur känns det att sätta sig för att göra något men misslyckas?
Hur reagerar du då? Blir du arg, ger du upp för nya försök, försöker du igen med mer erfarenhet för att eventuelltlyckas DENNA gång?
Ja alla ser vi på våra ”misslyckanden ”på olika vis.

Om vi vill stå pall, befinna oss på samma plats och vara exakt den vi är då är livet fel ställe att vistas i!
Livet är en lång lektion, vi lever i ett ständigt lärande.

Misslyckanden är nödvändiga för att vi ska växa som människor.

Lev livet i balans.

När vi väljer att förvandla livet på djupet så frigörs vår potential!
När vi får djup inre insikt så får vi en inre rikedom.

Vid förändring tänker många ”att det är för sent” men tänk så här

” IDAG ÄR BÖRJAN TILL RESTEN AV MITT LIV”. IDAG!

Om var och en hade velat ta sig tid att se den skatt vi har i vårt inre och tydligt se sitt högre syfte.
Vi strävar efter framgång och med det menas inte bara yttre framgång som vi i dagens samhälle ofta refererar till utan även inre framgång!

Yttre framgång är ingenting utan en inre framgång, det är en balans man i största mån inte ska rubba.  Att satsa på karriär är så klart okej, det finns inget rätt och fel , det väljer du själv.
Att som jag jobba jobba jobba och inte finna tid för inre framgång i lika stor utsträckning skapar obalans och en känsla av saknad. Att något är ofullständigt!

Att sitt ensam hemma med massor av pengar gör mig inte lycklig, att sitta med min kärlek med lagom med pengar DET gör mig lycklig!

Vi måste var och en finna vår egna balans i livet!

Det har tidigare bloggats om att vara perfekt, lagom och normal och det är för mig väldigt difusa ord.
Här fick jag höra något som fastnade djupt i mitt hjärta:
”Perfektion = vårt naturliga tillstånd”

¤Anna¤

Åtgärder

Information

One response

12 12 2010
mona

lite beror det vad man misslyckas med, hur man reagerar , ibland slänger man det över axeln, vissa misslyckanden tar hårdare. men man ska resa sej igen o försöka igen. Försöka duger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

