Vad är det med folk som tror sig vara bättre än någon annan?

17 12 2010

Var har empatin för medmänniskorna tagit vägen?

Fick läst en statusrad idag på facebook som handlade om att ingenjörer som denna person träffat inte visade intresse för denne som jobbar som fritidsledare som inte har egna barn.

Vad är detta?

Sen har jag även fått till mig om en person som tror sig vara starkast och bäst. Oavsett hur man mår så ska man stå upp, jobba på och vara stark.

Varför måste man vara det alltid till 100 %

Vi får inte glömma bort att vi är människor.

Jag börjar så klart direkt fundera kring, vad är det i deras liv som gör att de tänker och agerar som de gör?

Vi… alla människor i världen, är pusselbitar. Absolut kan jag tycka att man bör ta mer ansvar för det liv man lever och skapa sig sin egna tillvaro. Men om ALLA i hela världen hade varit på det viset… hade det varit bra då?

Tror inte det. Någonstans handlar det om att vi ska komplettera varandra. Om alla hade varit kloka och friska så hade man inte behövt en psykolog. Om Fritidsledaren ovan inte hade funnits, ja då hade vi förmodligen behövt mer resurser över allt då föräldrarna istället skulle behöva lägga mer tid på sina ungdomar så de inte hamnar i klistret.

Alla yrken,alla människor har ett värde.

Var försiktiga med att inte trampa ner andra för att själv må bra.

Kärlek till varandra.
¤Anna¤


Åtgärder

Information

2 responses

19 12 2010
thespectacularlife

Thingeling!

Det finns ett talesätt som lyder ungefär så här:

”Trampa inte på andra människor på din väg upp mot toppen – du kanske möter dem igen på vägen ner”

Detta tycker jag är en tanke att ha med sig för alla människor.

Jag själv har genom erfarenheter i livet lärt mig att jag har något att lära i ALLA möten med ALLA människor oavsett. Därför bemöter jag alla jag möter på livets väg med öppenhet, nyfikenhet och ödmjukhet!

Vi människor är ALLA lika mycket värda!

Kram Ann@ ღ

http://thespectacularlife.wordpress.com

19 12 2010
ainsidejob

Så himla härligt!

Ja visst är det talesättet som pricken över i.et!

Underbar inställning!
Kram ¤Anna¤

Kommentera

