Jesper Juul, dansk familje terapeut

21 12 2010

Vad är romantik för dig? Vad är kärlek?

För mig är det sååå mycket!

Jag lever i en sambo relation som är väldigt kärleksfull men vi visar det på så många olika sätt!

Kanske har din partner inte lika lätt för att säga att han älskar dig, men han lagar mat till dig, stoppar om dig när du är krasslig och finns där som ditt stöd genom livet.

Kanske din partner ber dig sätta dig i soffan och mysa medans han tar hand om disken, kör dig till tjejträffen etc.

En tanke: Vi visar vår kärlek på olika vis ♥

” Det är inte lätt att älska en annan människa på ett sätt som den andra faktiskt upplever  som kärleksfullt”  Källa: Jesper Juul, dansk familje terapeut

¤Anna¤


Åtgärder

Information

3 responses

21 12 2010
mona

så rätt ,jag tror att folk lever i nån dröm, att man måste säga, jag älskar dej, istället för att SE att han älskar dej! I vissa förhållande sägs det så ofta att jag ibland, undrar om dom vet vad det betyder till slut. Det e en sak du bara säger……

21 12 2010
ainsidejob

Jag upplever också det så!

Sen är frågan om man någon gång ska visa sin kärlek på ett sätt som sin partner ser som kärlek eller om man bara ska köra på sin egna linje?

Kram
¤Anna¤

23 12 2010
Yohanna

Han är intressant! Han brukar skriva i Mama eller om det är Vi Föräldrar också!

Kommentera

