ögonen rinner, gråta är det okej?

4 01 2011

Mina ögon rinner för jag är ju sååååå förkyld och då slog det mig….. ÄR det okej att gråta?

Såg ett Facebook inlägg där en vän ”erkänner att hon lipar till spårlöst” 🙂 men det är ju OKEJ tycker jag!!!!

Vad är det som får vissa att gråta och vissa inte?

Jag tror att det är inlevelseförmågan vi har. Om vi har NÄRA till våra känslor samtidigt som vi har lätt för att sätta oss in i andras situationer!

Jag har haft sen en tid tillbaka en väldigt omtumlande livsresa 🙂 på många olika sätt.

Häromdagen kände jag att jag var TOM på tårar….. jag är en kanon glad jänta som inte har anledning att gråta ofta. Dock har det som sagt varit lite omtumlande och det har blivit oftare nu senaste tiden….

Ibland kan jag få känslan att ”varje sorg, varje ledsamhet har en viss mängd av tårar” sen är det bara tomt…. man kan vara ledsen men det kommer inga tårar!

Har ni kännt det så någon gång?

Jag har en förmåga att kunna fokusera om, dvs titta på det jag har och vara tacksam för det, försöka hitta lösningar som får mig glad 🙂 och det blir jag oftast väldigt snabbt!

Glada goa vinkningar
¤Anna¤

Följ min blogg med bloglovin


Åtgärder

Information

2 responses

4 01 2011
thespectacularlife

Gumman, vill börja med att säga krya på dig!

Ja, lätt till tårar har jag men det är ofta av som du skriver att det är min inlevelseförmågan eller att känna empati. Jag känner med de människorna som gråter.
Eller jag berörs ofta av olika människoöden. Gråter inte för att jag är ledsen utan för att jag blir berörd.

Och ja jag kan säga att jag har nära till mina känslor – ibland lite för nära kanske. 😉

Men jag tror dock inte att andra som inte gråter inte har nära till sina känslor. Jag tror bland annat att det kan bero på hur man är uppvuxen – om man fått lov att visa sina känslor öppet. Om det varit accepterat att visa känslor.
Men jag tror också på att en viss del av detta kan vi inte styra.
För mig är det så ibland och det är det jag menar med att ibland har jag kanske lite för nära till mina känslor. Jag kan inte alltid styra när ögonen tårar eller inte. De bara kommer om jag blir berörd.

Kram Ann@ ღ

http://thespectacularlife.wordpress.com/

7 01 2011
mona

Tror att det blir värre ju äldre man blir åsså, det handlar om livserfarenhet, att man vet hur det känns, har varit där. Sen kan man sörja utan att gråta, man har det inom sej, men det är bra att släppa ut sina känslor…….. tårar kan vara av guld också,

Kommentera

