Barnasinnet kvar

6 01 2011

Har du det?

Då menar jag, är det okej att göra bort sig?

Är det okej att åka pulka fastän det ”är för barn” 🙂

På min gamla arbetsplats, gymanläggning, placerade vi hopprep och rockringar 🙂
Målgruppen som var och tränade var 45+ are….. GUD så himla underbart att se allas leenden på läpparna 🙂

Nostalgi. Man tänkte på hur man brukade hpoppa hoprep och hur roligt man hade som barn!

Så underbart tycker jag!

Tycker du om att busa och leka och inte alltid vara så vuxen i alla beslut?

Jag tycker om att busa och leka jag 🙂
Verkligen väldigt harmoniskt att leka som barn och med barn, för då är så mycket HÄR OCH NU… de är verkligen i stunden när de leker kurragömma eller knådar sin pepparkaka 🙂

Barnsliga vinkningar
¤Anna¤


Åtgärder

Information

2 responses

6 01 2011
ainsidejob

Anna Hedbrant: Att ha barnasinnet kvar betyder inte att man är barnslig. Hoppas innerligt att jag har mitt barnasinne med mig hela livet!

Michael Andersson: Idag har jag byggt snögubbar och en snögrotta. Igår ett Legoslott. Det är en stor fördel med barnasinnet kvar när man har små barn omkring sig att leka med. Man har lika kul själv.

Svar jag fick på Facebook 😀

6 01 2011
ainsidejob

Anna Nordström

Anna: Nej det behöver det inte betyda, det är inget ”e lika med tecken där” däremot att man vågar vara lite barnslig… dvs inte tänka så vuxet,planerat och strukturerat. Att våga ta livet lite mer för vad det är…. Vad betyder barnsligt för dig?
Michael: Underbart Michael…. jag åkte pulka för ngn vecka sen och det var verkligen suuuuper livat 🙂 springer gärna efter sambon ibland och har snöbollskrig etc 🙂 MYS!!!

Kommentera

