Välkommen, det är inte alltid så!!!

7 01 2011

Finns det tillfällen då du inte känner dig välkommen?

När jag var liten hade jag svårt för att känna mig välkommen även fast jag säkert var det!
Idag är det annorlunda!

Men jag tänkte på det där som många önskar sig, spontanbesök.
Det betyder ju att man får besök på obokad tid då man inte är beredd…. vilket också kan innebära att det är ostädat, man har huvudvärk etc…

Oavsett tycker jag…. eftersom allt är så himla bokat idag…att när man väl får spontanbesök så ska man öppna dörren och VÄLKOMNA besökarna från hjärtat!

Att verkligen ta sig tiden att ”våga chansa” på att man inte är hemma, vilket kan innebära en omväg med bilen etc…. det är betydelsefullt för mig  idag!!!

Var glada för att någon verkligen tar sig tid att tänka på dig lite extra och som vill träffa just DIG en liten stund!

Man får som bostadsägare OCH besökare ”ta det lite för vad det är” 🙂


VÄLKOMNA!
¤Anna¤

Åtgärder

Information

2 responses

7 01 2011
Yohanna

🙂 underbart! Oftast är det ju man själv som stressar upp sig över kladdigt bord, dammråttor, smutstvätt, osv som aaaaaaalla har egentligen…. För övrigt, addat dej på Bloglovin – missat att du gick med där.

8 01 2011
ainsidejob

Precis, vore vi människor om vi alltid hade haft det undanplockat och super städat? 🙂

Tror vi är mer människor om vi inte stressar upp oss och är oss själva!

Kanon, härligt!!!!
Hugs!

Kommentera

