I ett tidigare inlägg

12 01 2011

som handlar om att smsa facebooka etc på sin arbets tid. Där kom bland annat förbud upp.

Att förbud har motsatt effekt.

Så är det verkligen.

Jag har aldrig själv kunnat förbjuda mig något…. som tex ”jag får aldrig äta godis”:) som är ett väldigt vanligt nyårslöfte också 🙂

Den effekt som det har på mig är att jag ALDRIG har tänk på godis sååååå mycket som just då!
Det är bara godis godis godis som snurrar i mitt huvud och jag äter mer av det därför.

Jag brukar säga så här, ”jag får äta och göra vad jag vill men inte hela tiden….”

Trots skulle man också kunna kalla det när det är andra människor som säger till mig vad jag ska göra och säger det som att JAG SKA GÖRA det och jag har inget val.  Ja då gör jag det inte hmmmm… verkligen inte 🙂

Är det bara jag där ute i etern som är såhär? 🙂
Eller känner ni igen er?

Goa vinkningar
Följ min blogg med bloglovin

Åtgärder

Information

Kommentera

