Att så…. att få skörda!

31 03 2011

Det sporrar mig verkligen!

I livets berg och dalbana så har jag insett att jag får vad jag själv skapar!

Nu när solen och våren smyger sig på och vi har en fin lite trädgård, så längtar jag såååå mycket tills att jag kan börja så mina jordgubbar och massor av annat så att jag kan skörda i min egna lilla trädgård.

Tänk; du lär dig något nytt, du börjar så, du ser det växa och skapa frukt och du får ett resultat som luktar fantastiskt och smakar ljuvligt!

Minns när jag växte upp,vi hade jätte goda rabarber i vår trädgärd. SUUUUUPER gott tyckte jag att det var att riva av en stjälk och gnaga på den 🙂

Nu längtar jag tills vi har vår egen lilla köksträdgård!

Det är ett sådant virr varr av olika jordsorter etc. Men min kloka mor sa ngt väldigt vist…. växter vill leva!

Jag tror verkligen på det. Jag är fruktansvärt dålig på att ta hand om våra växter hemma och har alltid varit det.
Men ändå så växer de och frodas även innan Joakims tid med mig 😉

www.plantagen.se tittar jag en del på och får mycket bra praktiska tips och råd!
Härligt!
Teaser1


Åtgärder

Information

Kommentera

