Små små kärleksfulla meddelanden på serveringsfaten

23 06 2011

Hej alla fina, det var ju ett tag sen som jag var här inne!
Tanken har dock inte lämnat stället…

Min vår har varit en liten berg och dalbana, att hitta balansen mellan jobb med stora förändringar, privat med stora förändringar har varit lite lurigt!

Min förhoppning är att balansen är något sånär stabiliserad! 🙂

Om inte annat så får jag skriva några få rader istället för långa noveller 🙂

Just nu är det midsommar planerna som smids. Vi ska ha 10 vuxna,2 tonåringar, 5 små sötisar hos oss imorgon och till de ska det ju serveras mat…. Inte mat hur som helst heller, utan gärna FINT!

För min inre själ känns det bra när man lyxar till enkel nypotatis eller skriver ”välkommen” och klämmer fast meddelandet med en klädnypa av trä på champagne glaset.
Så lite som krävs men det skapar en känsla av välkomnande, värme och att vi är värda FINA saker och lyx.

Lyx behöver INTE vara dyrt, viktigaste med lyx är att vi får känns oss lite bortskämda, att vi får det där lilla extra!

Mitt tips är klädnypa i trä (10kr för säkert 20st på maxi) limmat på lite glitter, klippt ut en bit papper, med något fint mönster, och skrivit ”välkommen”.

Enkelt men fint!

Mina serveringsfat, skålar ska få meddelanden som ”värme”, ”liv”, ”Kärlek”, ”Vänskap”, ”glädje” etc….

Hur piffar du till dina festligheter?

Jag älskar att pyssla, det ger mig den där extra lilla energin. Den energin som krävs för att finna ro och balans i livets stora områden!

Jag önskar er alla en riktigt fin midsommar!


Åtgärder

Information

Kommentera

