Förändringar=livsfara, eller?

30 06 2011

Hur är det egentligen?

Vad tycker du om förändringar?

På min arbetsplats idag är det väldigt blandade känslor bland våra kunder!
Vissa har större tendens till att bryta ihop än andra.

Viktigt i en förändringsprocess, som ofta innebär otrampad mark, dvs något som är ovisst är INFORMATION.

Är informationsflödet jämt, tydligt och innehållsrikt så följ med bara…. se förändringen med nya ögon!
Våga gå ifrån ”tryggheten”.

Ibland är det lättare sagt än gjort eftersom det är så mycket annat som också spelar in!
Tänker på de andra områdena i livet. Är vi i fas med oss själva? Är vi i känslomässig balans eller finns det fler områden i livet som är lite skakiga och föränderliga? Tror ni att det har betydelse?

Jag upplever själv att förändringar går smidigare, jag har ett större och mer öppet sinne om jag är i fas med mig själv! I balans!

Ett tips jag vill ge är iaf VÅGA!

Det finns 2 sidor av alla mynt!!!! Försök finns det positiva i förändringen.

JA vi går miste om XX…  MEN… vi VINNER XXXXXXX!

Genom förändringar ger vi oss ut på otrampad mark… det är också där vi utvecklas och får upptäcka nya saker!

Nu ska jag ge mig ut i livet och förändra 🙂 göra det jag inte brukar göra 🙂
Gå ut ur min trygghetszon!!!

~~Anna~~


Åtgärder

Information

Kommentera

