Vad är kärleken? Kärleken är

19 08 2011

Vad är kärleken?

Jo, kärleken är allt!
Kärleken är en av alla naturkrafter som finns, utan kärleken- ingen attraktion och då ingen vilja för någonting!

Attraktion är kärleken. När du känner en attration till den där klänningen, favoritmaten,etc då känner du kärlek till klänningen och kärlek till favoritmaten!

Du har säkert hört utrycket kaka söker maka. Att man dras till personer som liknar en själv.

I andra termer skulle man kunna säga det du ger – det får du!

Genom detta synsätt så får du igen allt du ger, någon gång under livets gång!

Fundera på, vad skulle du vilja få? Jag skulle vilja få omtänksamhet,glädje,lojalitet… så med ovanstående sätt att tänka…. DÅ SKA JAG GE Omtänksamhet,glädje och lojalitet!

”För varje handling finns det ett likadant och ett motsatt gensvar” Isaac Newton Fysikeroch matematiker

Fundera lite på
”Jag är en magnet” … Sänd ut de signaler du önskar få!

Jag märker framförallt i mitt jobb, där jag dagligen jobbar med människor, ger jag ett leende, ett hej… glädje…då är det det jag får tillbaka. I en form eller en annan!

Fundera på:
När jag möter en bitter människa, en ledsen människa, en arg människa…. hur reagerar du på automatik?
Innan man lärt sig hantera sig själv,sina tankar och känsler så faller man in i mönstret som signaleras.

Någon GER dig en arg ton och det är väldigt lätt att personen då FÅR en arg ton tillbaka.
Det kräver medvetenhet,kunskap och ett agerande för att inte falla dit… för att inte få den negativa cirkeln att gå runt runt och runt. Stanna upp, bryt mönstret.

För att omgivningen tycker att något är pest och pina, varför måste du hamna där själv?
Acceptera att det finns mer och mindre kärlek, ändra fokus och skapa glädjen som får dig att känna mycket kärlek!

Kärlek är dagens ord!

Tänk att allt börjar i dina tankar, du har innan du stiger upp ur sängen fått en snabb tanke som säger ”stig upp ur sängen” tänk på det!

Allt börjar i ditt inre, it´s a inside job!

Det är där förändringen startar…

*Love*


Åtgärder

Information

Kommentera

