Jag erkänner för mig själv, jag är inte fulländad

7 09 2011

Men bra ändå 😀

Att erkänna för sig själv vad man är mindre bra på, inte hymla med detta utan även visa detta för andra, det gör att andra accepterar dig som du är för att du är ärlig och genuin mot dig själv.
Din omgivning,barn,vänner,familj,arbetskollegor vågar även de, visa sitt sanna jag!

Att ha krav på sig själv är BRA men de ska vara rimliga. Det är OKEJ att inte vara fulländad.
När du känner att du är fullärd, då är det något som är fel!

Det finns alltid något att lära, både om sig själv och andra.

Varje situation är en ny situation. Den ser kanske snarlik ut  MEN din omgivning skiljer sig kanske? Ditt humör, din sinnesställning är annorlunda!
Vi har mycket att lära…. visst är det härligt!

När jag pratar om ledarskap så pratar jag om min arbetsroll. Alla är inte ledare just under sådana förutsättningar men du är kanske ordförande i någon förening? Lärare i skolan? Förälder?

Ledarskapet finns även i relationen till dina barn tex.

Är det skillnad på att leda dina barn än dina kollegor?

Målet kan vara annorlunda, men DU är fortfarande DU. Din teknik, din erfarenhet är forfarande den samma.

För mig är det viktigt som ledare att vara:
Medveten
Lägga märke till beteenden som inte alltid överrensstämmer med det som sägs
Närvarande i varje stund
Förstående
Tydlig kommunikatör
Ärlig
Motiverande, du ska vilja själv
Varm och trygg
Målmedveten
Lösnings engagerad
Mänsklig!

För mig skiljer inte dessa ord sig från om jag skulle leda mina kollegor,barn eller som ordförande någonstans!

Vet du inte vem du är,vart du ska eller vad du vill? HUR ska du få andra att förstå dig,hur ska de du leder veta vart ni är på väg?

Allt börjar hos dig själv! Vem är du, var har du varit, vart är du på väg?

It´s a inside job!


Åtgärder

Information

Kommentera

