Häst/frukt diskussion, Harre jessus

5 12 2012

Alltså, jag är inte uppdaterad kring denna frukt/häst diskussion, men min spontana tanke är:

Varför är inte en häst en häst? Varför en frukt?

Hästar har hjärtan, kärl, kött, lungor, alla dessa fysiska förutsättningar för att vara ett djur, INTE en frukt.

Om man inte vill kalla det en häst därför att en häst har en annan betydelse enligt tidigare historia… Ja men döp om DJURET då… Men det är ju fortfarande ett djur…. Eller?

Alltså… Jag förstår veeeerkligen inte denna debatt! Snälla uppdatera mig om du som läser har något att tillägga🙂

Den absolut märkligaste debatt jag vagt hört talas om någonsin!

Oavsett vad man kallar ‘hästen ‘ eller ‘frukten’ så är det ju vad det är…. Dess uppbyggnad och syfte är iaf detsamma😀

Tjingeling


Åtgärder

Information

2 responses

5 12 2012
Carolina

Vet inte heller Anna

6 12 2012
ainsidejob

🙂

Kommentera

