Jag är bara en helt vanlig människa av kött och blod

20 12 2012

Tänk… Människan är komplex!

Allt vi har i kroppen samspelar med varandra… In i minsta minsta beståndsdel.
För mycket av någon substans är inte bra, för lite av en annan är inte bra!

Balans.

Balansen som jag så ofta tänker på, pratar om!

Allt kan bli FÖR MYCKET, och FÖR LITE.

Just nu är det båda delar för min egen del.

Inuti min kropp pågår en process, en process som både gör mig sårbar och fruktansvärt ledsen. Känslosam, det väller över.

När jag är glad blir jag OERHÖRT GLAD, när jag blir besviken så blir jag OERHÖRT besviken, skulle jag bli trött då blir jag SOVE TRÖTT PÅ STUDS!

Kroppen, kroppen, kroppen.

Sista veckorna har verkligen speglat detta.

När jag blivit trött så har jag inte bara blivit sovetrött…. Med trött i denna bemärkelse menar jag att tålamodet tryter.

Folk som tror sig ha rättigheter att göra som de vill, säga som de vill… Fastän de vet själva att det skadar, skapar drama… Onödigt sådant.

Jajaja, yttrandefrihet…. Men jag har aldrig förstått varför man MEDVETET kan och vill göra dåliga handlingar.

MEDVETET!

Jag har även försökt hålla mig neutral av många olika anledningar senaste tiden.
En sak som sporrar mig är samspelet mellan människor.

När jag är på topp, där jag oftast befinner mig, då är det många som vill finnas och vara i ens närhet. När det är ‘vardag’, en vanlig vanlig dag känslomässigt… En dag för reflektion då upplevs man arg, negativ, hård.

Märkligt.

Jag vet, jag formar ju min omgivning och upplevs som omänskligt positiv…. Men kom igen🙂 utan dalar finns det inte toppar…. Då är livet bara ett streck! En rak linje.

Jag är mänsklig.

Är du inte med mig på min resa så behöver du inte heller vara med på toppen och sola dig i solskenet!

VÄLJ!

Take action!


Åtgärder

Information

2 responses

21 12 2012
Mona

Vill alltid vara me
d dej Kram

21 12 2012
ainsidejob

Kommentera

