Har du bränsle att ta dig igenom livet nöjt!

12 01 2013

Man tar mycket för givet!

Att sova till exempel🙂
Inatt sov jag heeeela natten i min egna säng efter en tids krasslighet!

Stannar du upp ibland och visar din tacksamhet för livet?
Funderar du någonsin på allt du klarar av?

I vårt hektiska samhälle rusar livet o vi förtydligar allt vi kan göra bättre, vad vi kan utveckla, vad vi vill uppnå!

Men allt vi redan ÄR bra på, allt vi redan uppnått? Alla mål vi redan klarat av då….?

Lev ditt liv genom att slippa sträva framåt i 200km/h konstant, ibland behöver vi stanna upp, stanna upp för att tanka! Stanna upp själv för reflektion, innan det blir bomelikrasch och du står där mitt ute i ingenstans utan bränsle till resten av resan!

I denna tanke behöver vi tanka upp lite medvetenhet och en känsla av att vi är nöjda, vi är bra som vi är, allt vi är tacksamma för!

Tänk att gå igenom livet missnöjt fastän vi egentligen uppnått mycket av det vi satt oss för. Vi ser det bara inte.

Under resans lopp mot ett visst utstakat mål finner via nya mål vi vill uppnå, det blir en dominoeffekt!

Stanna upp!

Du är bra som du är!

Livet är JUST NU!


Åtgärder

Information

2 responses

13 01 2013
Gith Leonhardt

Tack Anna, för tänkvärd läsning ! I bland behöver man bli påmind om detta. Vad fin din mage är! Att vara gravid är helt fantastikt! Sköt om er! Kram Gith, Klippan

13 01 2013
ainsidejob

Vad glad jag blir att du hittat hit!
Tack för dina värmande ord!
Ja det är så underbart, jag längtar så mycket till det lilla livet kommer hem.
Samtidigt är jag så tacksam för att ha tid på mig att mentalt ställa in mig på förändringen och allt vad som kan tänkas komma🙂

Jätte kram på dig Gith!
Anna

Kommentera

