Från harmoni till stress genom en tanke på mindre än 1minut

20 01 2013

Tänk att man kan gå från absolut lugn och harmoni till 300% procents intensitet o stress med ökad puls på mindre än ngn minut! Bara genom VAD man tänker på!

Oavsett så kan jag inte göra mer än nu samtidigt som jag gör ngt annat om jag så är stressad eller ej!

Så varför denna pulsökning?

Ökade krav, att jag inte känner att jag har situation under kontroll?

Vems fel är det😉 , vad har jag för coping strategi?

Varför öka kraven när jag vet att jag inte kan klara av mer och samtidigt behålla ett inre lugn!

Skaffa koll på situationen.

Skriv ner tankarna, vad behöver göras, när är det realistiskt att ja hinner med det? att det får ta den tid det tar, delegera, planera och strukturera!

Är det hela livet? Finns det saker ja kan vänta med? Vad är akut, vad MÅSTE göras? NU!!! Vad kan vänta o lämnas bort?

Samtidigt som man blir sådär stressad, så blir man ju även extra mottaglig och sårbar för negativa människor, människor som ser problem och beskymmer! Människor som i sin tur, inte tar SITT ansvar.

Finns det ngt ja kan förändra här? Inte mer än min egen mottaglighet!

För att någon annan är negativ behöver inte JAG välja att bli påverkad!

Försök att behålla din glädje, din attityd och inställning till att se lösningar och möjligheter!

Samt avgränsa! Var går min gräns?
Vad tycker jag är okej att det påverkar mitt liv? Hur stor del av det?

Detta kan vara om en situation hemma, i relationer, på jobbet etc etc etc…

Fundera!

Hur behåller du energin uppe utan att låta det gå över till stress!

Att jäkta och skynda på, öka tempot är en sak, men när den känslan går över till stress då börjar det bli hälsovådligt!

Aaauuuummmmmm
Försöker på nytt LANDA!

En sak i taget, en dag i taget, en vecka i taget!


Åtgärder

Information

2 responses

21 01 2013
flickalilla

Intressant inlägg, allt för mycket stress på grund av jobbiga tankar och alla måsten i dagens samhälle🙂

22 01 2013
ainsidejob

Ja verkligen mycket stress!
Oftast är det vi själva som skapar oss det där ohållbara tillståndet!🙂

Kommentera

