Packning inför den stundande förlossningen

19 03 2013

Detta finns/kommer finnas i vår BB väska när det är dags att åka in till sjukhuset!

Kamera ( tömd och laddat batteri)
Mysbyxor x2
Linne med tunna axelband x2
Amnings bh
Amningsskydd ( m uppsugningseffekt, när man ammar så droppar det ofta från andra bröstet)
Amningskupa ( inlägg som håller brösten varma, förebygger mjölkstockning)
Kofta x2
Stora trosor, strumpor
Inneskor
Tidningar, Bok
Mobil och mobilladdare
Läpsyl/necessär m tandborste o tandkräm, dusch grejer, hårsnodd
Egen handduk ( sjukhusets är som rivjärn)
Toalettrulle ( mjukt papper, skönt om man blivit sydd)
Block o penna
Godis,torkad frukt,nötter för att hålla energin uppe
Juice paket koncentrat, att blanda m vatten
Vattenflaska
Matlådor 2st till Joakim, så han slipper gå ifrån
Babykläder, 3 ombyten, 2 i stlk 50, 1 i stlk 56 ( body,byxa,strumpa, hjälmmössa, mjukishaklapp, mjukisjacka)
Musiklistor med lugn go musik- spotify på mobilen
Dator, laddare, film
Vetekudde
Egen kudde, egen mjukis favvis filt
Snuttis till bebis🙂
Babysafe med filt
Pärm med moderskapsintyg, hiv provsvar o andra provsvar från mödravården (blodgruppsinfo)
Plånbok med leg,visa
Förlossningsbrev
Ljuslykta m värmeljus för att skapa stämning o lugn ( + tändare)

Det ser mycket ut, men jag inbillar mig att, har jag bekanta saker runt mig, mina lukter och verktyg som får mig lugn så kan vistelsen bli super lugn o go!

Vi njuter dagligen!


Åtgärder

Information

6 responses

19 03 2013
Sara

Vilken lista!!! Så spännande.
Saft får man på förlossningen om man vill.
De har även stora engångstrosor som är superbekväma och jättebindor som inte är lika sköna.
Skippa trosorna och ta hellre med dig egna nattbindor. Annars tror jag att du har koll på läget och verkar väl förberedd.
Jag hoppas verkligen att du kommer att få fina förlossningsminnen. Tänker på dig och är avundsjuk. Tycker om att föda barn.
Blöjor och småprovor med t ex olja från Libero får du i startpaketen.

Många Kramar
Sara

19 03 2013
ainsidejob

Haha ja man vet aldrig om det blir en snabb runda eller en långdragare🙂

Saften vet ja om, är inte så glad för den som serveras på lasarettet🙂

Bra att veta ang trosorna🙂 super!

BB goodiebag fick vi höra på en av förlossningsinformationerna! Att man inte behövde ta m blöjor till bebis, för det fick man tydligen väldigt gott om🙂 jätte bra tycker jag!

Tack så jätte mycket!
Jätte kram Anna

19 03 2013
Carolina Celin

jag tycker det är en bra lista jag har läst i en bok att förlossningen kan bli bättre om man tar med må bra grejer från hemmet och om man kan försöker njuta som det vore en fest lycka till

19 03 2013
ainsidejob

Jag har hört det samma🙂 tack jätte söta Carolina🙂
Går det snabbt behövs inte mycket av det men dras det ut på tiden så är det bättre att vara rustad, att vara uttråkad OCH ha smärta är ingen bra kombo🙂

20 08 2013
Boob

Vilken bra lista till bb-väskan! Tack för att du dela med dig.

15 12 2013
ainsidejob

Va härligt att den kom till nytta🙂

Kommentera

