Testade nytt recept idag

30 01 2014

Modifierade grundreceptet lite :)

Det stod :
2hela ägg
2ägg vitor
1dl mald havregryn
0,5dl minikeso
Salt
Sukrin

Jag uteslöt salt o sukrin.
La till en halv banan.

Mosade allt o rörde ihop, stekte på stekjärnet precis som vilka pannkakor som hellst!

En del har bara ägg o banan! En del gör som ovan!

Man kan tillsätta massa gott i smeten innan ni steker!

ÖVERRASKANDE gott måste jag säga! Wow!

Testa!!!

20140130-120705.jpg





Triceps+heatlotion=sant

28 01 2014

Aj aj aj

Efter BOFYPUMPEN i lördags så har jag kämpat med en sådan gryyyym träningsvärk!
Jag har ju inte prioriterat styrketräning sedan jag blev gravid, 1,5år sen 😯 det känns nu!!!

Igår blev det BODYBALANCE, trotsade ond kropp för att töja,sträcka ut den lite! Det slutade med extra hård belastning för mina stackars triceps!

När du går från hunden till planka för att ta dig ner till asanas kobra… Ooooooo vad det malde!

Det känns idag 😜 känns som triceps ska släppa från sina 3fästen. Det kommer ju INTE ATT HÄNDA!!! Men för att ni ska förstå!

Så idag blev det heatlotion för kroppen min. En kräm som värmer och tränger ner på djupet! Bra för en kropp i smärta!

Testa den gärna, 190:- för en tub! Som hittat för den effekten!

http://www.google.se/imgres?client=safari&sa=X&hl=sv&tbm=isch&tbnid=HA8M5v-5v6JR8M:&imgrefurl=http://butikannorlunda.se/annorlunda_nyheter/tag/heat-lotion/&docid=aD7I2_J6uEvr1M&imgurl=http://butikannorlunda.se/annorlunda_nyheter/wp-content/upLoads/2011/10/aloe-heat-lotion.jpg&w=491&h=411&ei=XIbnUsqYOebZ4ASN_ICQCw&zoom=1

💚trust the process💚





Tips om du är glad för såser,röror,dippa

28 01 2014

Jag fullkomligt älskar röror,såser o dippa!

Tycker annars att maten man äter blir så torr:

1) citronsaft, m goda kryddor
2) avocado till, mjuk sådan. Då är den lite krämig o sådär härligt kladdig
3) mitt NYA fynd som jag tänkte blanda med vitlök och citronpeppar imorgon till tonfisksalladen, TURKISK YOGHURT, lätt varianten!

I jämförelse, per 100g:
Lätt créme fraiche : 165kcal
Turkisk yoghurt lätt varianten: 70kcal plus att det tom hade liiiite högre proteinhalt

4) kesella, blanda m valfria kryddor o ha i nga droppar vatten för önskad konsistens ( bra och hööög proteinhalt)

5) kesoröror… Tänkte testa m rödlök och apelsin nästa gång

👍⭐️🔆😆

20140127-225608.jpg





L-arginin

23 01 2014

Hej allihopa!

Idag har jag testat Argi+för första gången!

Argi+ är ett tillskott för den som tränar!
Den innehåller vitaminer och aminosyran l-arginin.
Blodkärlen mjukas upp, vidgas och blodflödet ökar!

Med det innebä många goda hälsoeffekter och framför allt uthålligheten i din träning!

Nyfiken? Ja fixar en åt dig!
Återkom i ett pm bara!

Smakar fantastiskt gott med! Plus i kanten!

20140123-173524.jpg





Mellanmål

22 01 2014

Vad äter du till mellanmål?
Snabbt och enkelt tips:

Proteinshake, frukt o lite nötter!
Check på den 👍✅

20140122-144356.jpg

20140122-144415.jpg





Veckans bokningar

21 01 2014

Hur ser din träningsvecka ut? Kommentera gärna inlägget!

Som jag nämnt tidigare så har jag en tanke ‘ för att jag kan’ som inte passar sig i alla lägen.

Men den passar sig iaf när jag planerar min träning!
Jag kan boka upp mig såhär nu när jag är mammaledig. Får passa på. Sambon är hemma med vårt älskade lilla troll. Då kan jag passa på att träna ‘för att jag kan’ :)

20140121-145743.jpg





Tips ; lura ögat

21 01 2014

Ibland är man så hungrig så man bara vill lassa upp MÄNGDER m mat på talriken. Men det är lätt att det spårar i antal kcal!

Ett tips är att äta livsmedel med liiiiten kcal såklart, det kan du ju äta mer av :) wokgrönsaker, broccoli etc

Ett annat tips:
Servera maten på en liten talrik om du vill att det ska se mycket ut. Lunchen jag åt igår är ett exempel på det. Kesoröran serverades på assiett!

Öga OCH mage blev nöjda! 💚👊








Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 319 andra följare